Juraj Rokfalusy - Agusta A109K2Prevádzkovateľ štyroch z piatich stredísk LZS na Slovensku, popradská firma Air – Transport Europe s. r. o. (ATE), doviezol v rámci modernizácie svojho vrtuľníkového parku v marci 2003 na Slovensko prvý stroj typu Agusta A109. Ide o špecializovanú verziu K2, ktorú taliansky výrobca vyvinul v spolupráci so švajčiarskou leteckou záchrannou službou REGA na záchranné lety.

Vrtuľník výrobného čísla 10012 pôvodne lietal u REGA (od mája 1995) s registračnou značkou HB-XWL. V slovenskom registri je zapísaný ako OM-ATE. Po dokončení výcviku personálu bude tento vrtuľník lietať v stredisku LZS Krištof 03 v Poprade. Na základe dohody medzi REGA a ATE prevezme slovenský prevádzkovateľ ďalšie 4 vrtuľníky A109K2 (dva ešte v roku 2003, ďalšie dva v roku 2004). Foto: Juraj Rokfalusy.

Technické údaje:

Vývoj: Prvý vzlet A109 v roku 1971, A109K2 v roku 1990
Motor: 2 x Turbomeca Arriel 1K1 po 550 kW
Rotor: Ľavotočivý s priemerom 11 m, štvorlistový
Vrtuľka: Tlačná, dvojlistová
G / G max 1 595/2 850 kg
Posádka: Pilot + 6 cestujúcich
Spotreba: 300 l/hod JET A1-L
Použitie: LZS

Späť na Vrtuľníky v SR po roku 1993

Táto stránka je pripravená v spolupráci s českým portálom o helikoptérach www.vrtulnik.cz


Komentáre

  1. Rudolf

    Dobry vecer
    So svojim synom som uz dlho fascinovani tymto strojom a nasou tuzbou je , raz sa previeziezt , ( nie na ostro zachrannou slozbou ) , ak by to bolo mozne , boli by sme neskutocne zaviazany.

    S pozdravom

    Rudolf a Daniel Vallus

Pridaj komentár