História

  • Letový oddiel 102 Slov-airu v Bratislave vznikol 1. 7. 1981 a mal okolo 25 vrtuľníkov Mi-2.
  • Štruktúra SLOV AIR – Letový oddiel 102 Bratislava – Ivánka:
  • Vedúcim letového oddielu 102 bol Miroslav Havelka, neskôr Jozef Zima, Ladislav Čipkár, Jaroslav Pajdlhauser.
  • Letovým riaditeľom bol Petr Šustek, neskôr Bohumil Šolta a Zdeněk Guniš. Technickým riaditeľom bol Marián Havel.
  • Náplň práce – LCHČ, geofyzikálny prieskum, meranie diagramu vysielačov a LZS.
  • Mi-2 OK-GIU slúžil v roku 1990 na stanici LZS v Poprade.
  • V roku 1991 toto stredisko prevzala firma BEL-AIR, s. r. o.

Základné stanice

  • Jihlava – Čech O.
  • Žamberk – Černák
  • Opava, Krnov – Nazad
  • Levice – Pajdlhauser, Čipkár
  • Vranov nad Topľou, Ulavské pri Humennom, Hertník pri Bardejove – Dupaľ
  • Rožňava – Černák
  • Dolný Kubín
  • Plaveč pri Starej Ľubovni – Flašík
  • Šafárikovo (Tornaľa) – Tichý
  • Hliník – Šolta
  • Čadca

Nehody

DátumVrtuľníkPilotMiestoPríčina nehody
3.7.1982Mi-2 OK-HIV??PN. ??
26.7.1984Mi-2 OK-JIXKollár??
25.3.1985Mi-2 OK-MIODurinek?ZPLP. ?
12.6.1985Mi-2 OK-KJPNazad?PLN. ?
6.7.1985Mi-2 OK-LJQMaté?ZPLP. ?
18.5.1986Mi-2 OK-KJPKollár?Stret s drôtmi 22 kV. Poškrabané predné sklo. Drôty pretrhnuté.
23.5.1986Mi-2 OK-JIYZahradníček?PLN. ?
21.5.1987Mi-2 OK-KJNČech?PLN. ?
26.5.1987Mi-2 OK-OIRKollár?PLN. ?
27.5.1987Mi-2 OK-MIPMaté?ZPLP. ?
26.6.1987Mi-2 OK-LJOKollárLiesek u Dolního KubínaVírový prstenec v prudkom pritiahnutí pri vyberaní súvratu počas LCHČ.
9.6.1988Mi-2 OK-EIPPajdlhauser?ZPLP. ?
15.6.1988Mi-2 OK-EIPPajdlhauser?PLN. ?

Táto stránka je pripravená v spolupráci s českým portálom o helikoptérach www.vrtulnik.cz