Testy z letectva on-line

Komplexný test 15 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 15. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Maximálnu rýchlosť stúpania dosiahne lietadlo, keď

prebytok výkonov pohonných jednotiek je minimálny

prebytok výkonov pohonných jednotiek je maximálny

prebytok výkonov je rovný 0

Otázka č. 2
Vyberte správnu skratku pre Vyčkávanie

HOL

HDG

HLDG

Otázka č. 3
Zaťaženie letúna pri neustálenych letových režimoch je dané kombináciou

aerodynamických síl a ťahu pohonnej sústavy

aerodynamických síl, zaťažení od podvozku a hmotových síl

aerodynamických síl, ťahu pohonnej sústavy, hmotových síl a gyroskopických momentov

Otázka č. 4
Na pozícii pre dohľadnosť (VIS) sa nachádza údaj 1800E. Jeho správna interpretácia je

dohľadnosť v smere na východ dosahuje 1800 m

minimálna dohľadnosť v smere na východ dosahuje 1800 m, pričom je v niektorom smere dohľadnosť aspoň 2700 m

dohľadnosť sa z hodnoty 1800 m zhoršuje smerom na východ

Otázka č. 5
METAR je

správa, obsahujúca meteorologické údaje získané pozorovaním a meraním pozemnej stanice, určená letectvu

predpoveď poveternostných javov významných pre letectvo s platnosťou 9 hodín

letová predpoveď spojená s TREND

Otázka č. 6
Kompenzácia kompasu je postup

určený na stanovenie chýb kompasu spôsobených rušivými zotrvačnými silami

určený na komplexné určenie chýb kompasu

smerujúci k stanoveniu a vylúčeniu vplyvu deviácie

Otázka č. 7
Základnými fyzikálnymi jednotkami podľa SI sú

meter, kilogram, sekunda, kilopond, bar, kalória, gauss

meter, decimeter, hodina, joule, watt, volt, ohm

meter, kilogram, sekunda, ampér, kelvin, mol, kandela

Otázka č. 8
GMT je svetový čas získaný:

geometricky.

geodeticky.

astronomicky.

Otázka č. 9
Magnetický otáčkomer pracuje na princípe

magnetickej indukcie a vírivých prúdov

magnetického odporu a magnetických prúdov

vzniku elektrického prúdu pri otáčaní

Otázka č. 10
Tlmič bočných kmitov prednej podvozkovej nohy tlmí

smerové výchylky riadeného kolesa

ohybovo-torzné kmity podvozkovej nohy

rekacie od pristávacieho nárazu

Otázka č. 11
Nasledujúce údaje vyjadrujú najmenšiu a najväčšiu hodnotu VIS v určitom čase na danom letisku. Rozhodnite, v ktorom prípade sa má do správy METAR zaradiť skupina o minimálnej dohľadnosti (VVVVDv)!

4000 m a 7 km

2700 m a 3000 m

6 km a 9 km

Otázka č. 12
Súčasťou rozvodu celkového a statického tlaku na lietadle nie sú

odkaľovacie nádoby

vzduchový filter

rozdvojky a hadice rozvodu

Otázka č. 13
Letiskové poplatky sú

poplatky stanovené letiskom, t.j. managementom letiska

poplatky stanovené štátom alebo mestom, v ktorom sa nachádza letisko, z ktorého odlietate alebo cez ktoré prestupujete

odmeny, ktoré hradí letisko leteckej alebo prepravnej spoločnosti za to, že pristáva práve na ich letisku

Otázka č. 14
Podľa Tabuliek na zemepisnej dĺžke 15o E je 18 h 30 min. Koľko hodín miestneho času je na zemepisnej dĺžke 5o W ?

19 h 50 min.

17 h 10 min.

19 h 10 min.

Otázka č. 15
Letecký zákon je základným normatívnym aktom štátu upravujúcim otázky

civilného letectva SR

letovej prevádzky nad územím SR

leteckej prevádzky v SR

Otázka č. 16
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 17
Traťová mapa (bývalá Radionavigačná mapa), je zhotovená v:

Lambertovej mnohokužeľovej projekcii.

Merkátorovej projekcii.

gnómonickej projekcii.

Otázka č. 18
Aby lietadlo letelo určitým režimom vodorovného letu, je treba, aby pohonná jednotka vyvodila tzv. potrebný výkon, ktorý vyjadruje vzťah

Pp = Y . v

Pp = X . v

Pp = X . v2

Otázka č. 19
Na dobrý odvod statickej elektriny je dôležité

dokonalé vodivé prepojenie pevných aj pohyblivých častí lietadla

dostatočná veľkosť elektrostatického náboja

dokonalé vodivé prepojenie pohyblivých častí lietadla

Otázka č. 20
Osvedčiť letovú spôsobilosť (To certify as airworthy) znamená:

preukázať a potvrdiť, že lietadlo alebo jeho časti po vykonaní údržby sú schopné letu v sťažených podmienkach

preukázať a potvrdiť, že lietadlo alebo jeho časti po vykonaní údržby spĺňajú platné požiadavky letovej spôsobilosti

preukázať a potvrdiť, že lietadlo alebo jeho časti po vykonaní údržby sú vhodné pre let pilota, prípadne viacerých pilotov

Otázka č. 21
Hlásiče požiaru sú vybavené

indikáciou tlaku v protipožiarnom systéme

svetelnou a akustickou signalizáciou na palube

ukazovateľom množstva hasiacej látky v systéme

Otázka č. 22
Cumulonimbus - Cb je:

hustý a vysoký oblak s mohutným vertikálnym vývojom v tvare hory alebo obrovskej veže. Časť vrcholu je obvykle hladká, vláknitá alebo rebrovitá a temer vždy sploštená.

priehľadný belavý závoj s vláknitou štruktúrou alebo bez zjavnej štruktúry. Na Cs vznikajú halové javy.

vrstva skladajúca sa z elementov pripomínajúcich dlaždice, je sivej farby s tmavými miestami. Vzniká rozlievaním cumulov do vrstvy alebo zo stratusu pri turbulentnom pohybe.

Otázka č. 23
Činnosť vibračného regulátora napätia elektrickej siete lietadla je založená na

zmene odporu uhlíkového stĺpca

prerušovanom ručnom spínaní budiaceho obvodu

spínaní a rozpínaní kontaktov regulačného systému

Otázka č. 24
Smerový zotrvačník má byť pri rolovaní (z konštrukčného hľadiska)

odaretovaný

zaaretovaný

v ľubovoľom stave

Otázka č. 25
Slovo oznámte znamená

rád by som vedel, alebo prajem si obdržať

oznámte mi Vašu žiadosť

odovzdajte mi nasledujúce informácie

Otázka č. 26
Pred letom lietadlá vybaveným núdzovým polohovým majákom (ELT) môžeme

skúšobne spustiť ELT namuálnym zapnutím

skúšobne spustiť ELT aktiváciou G-spínača

vykonať TEST podľa ustanovení letovej príručky alebo smernice prevádzkovateľa, ak je zariadením ELT lietadlo vybavené

Otázka č. 27
Pohonná jednotka je schopná na rôzne režimy letu dodať tzv. využiteľný výkon, ktorý je daný vzťahom (Tv - využiteľný ťah pohonnej jednotky, Tp - potrebný ťah, v - rýchlosť letu)

Pv = Tp . v

Pv = Tv . v2

Pv = Tv . v

Otázka č. 28
Lietadlová stanica udržuje rádiové spojenie s riadiacou stanicou lietadlo - zem

vždy

podľa vlastného uváženia

vždy, ak je to možné

Otázka č. 29
Výkon je definovaný

výkon P = A . t (m2.kg.s-3)

výkon P = A . v (m3.kg.s-3)

výkon P = A / t (W)

Otázka č. 30
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv