Testy z letectva on-line

Komplexný test 84 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 84. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Dlhé vlny sa vplyvom zániku vrstvy D v noci šíria

na väčšie vzdialenosti

na kratšie vzdialenosti

na rovnaké vzdialenosti

Otázka č. 2
AIP SUPPLEMENT (AIP SUP) nahradzuje:

NOTAM II. triedy po 31. máji 1990.

NOTAM I. triedy.

NOTAM I. triedy série A a C.

Otázka č. 3
Aký je LMT bodu ležiaceho na zemepisnej dĺžke 115o 30´ E, ak je jeho GMT = 6 h 15 min ?

13 h 57 min.

12 h 14 min.

12 h 25 min. keď: LMT - Local Mean Time, t.j. miestny stredný čas.

Otázka č. 4
Údaj otáčkomera je uvedený

v otáčkach za sekundu

počtom otáčok za dobu činnosti motora

otáčkami za minútu alebo v percentách

Otázka č. 5
Musí pilnostná správa lietadla vykonávajúceho sanitný let obsahovať nasledujúce údaje: - volaciu značku lietadla, - polohu lietadla, - zamýšľanú trať, - vypočítané časy (vzletu, pristátia a pod.), - ďalšie informácie dôležité pre let.

áno

nie

podľa potreby

Otázka č. 6
Letecký navigátor a palubný inžinier patrí medzi

letovú posádkuk

ostatný personál

obslužný personál

Otázka č. 7
Najkratšia spojnica na referenčnej guli je:

loxodroma.

malá kružnica.

ortodroma.

Otázka č. 8
Plná výchylka ručičky CPI (zostupového ukazovateľa majáka ILS-u), predstavuje odchýlku od zostupovej roviny:

+ 2,5° (alebo viac).

plus-mínus 0,7° (alebo viac).

- 1,0° (alebo viac).

Otázka č. 9
MAY DAY je rádiotelefónny signál správy

pilnostnej

tiesňovej

správy na zaistenie bezpečnosti letu

Otázka č. 10
Najvýhodnejšie rozdelenie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska indukovaného odporu má

obdĺžnikové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

lichobežníkové neskrútené krídlo

Otázka č. 11
OBS je ovládač:

ktorým pilot nastavuje príslušný radiál, prípadne magnetický smerník, po ktorom plánuje letieť

ktorý pilotovi udáva, na ktorom radiáli sa nachádza.

ktorý udáva, akým kurzom má lietadlo letieť, aby sa dostalo na zvolený rádiomaják.

Otázka č. 12
Skratkové slovo TREND je

indikátor zmeny v pristávacej predpovedi

označenie typu pristávacej predpovede

letisková predpoveď

Otázka č. 13
Podmienkou zaraďovania informácie o RVR do správy METAR je

pokles dráhovej dohľadnosti pod 2000 m a dohľadnosti pod 5 km

pokles RVR pod letiskové prevádzkové minimá

pokles RVR pod 1500 m, alebo pokles VIS pod 1500 m, alebo pokles RVR i VIS pod 1500 m

Otázka č. 14
Letiská sa delia podľa technických podmienok, prevádzkových podmienok a základného určenia na letiská:

vnútroštátne a medzinárodné

asfaltové, trávnaté a betónové

letiská do 3.000 m, letiská nad 3.000 m a samostatné heliporty

Otázka č. 15
Znečistenie hydraulickej kvapaliny

nevedie k zmenám vlastností hydraulickej sústavy

vedie k zmenám vlastností hydraulickej kvapaliny, avšak funkcia sústavy sa nezhoršuje

vedie k zmenám vlastností hydraulickej kvapaliny, zhoršuje sa funkcia sústavy

Otázka č. 16
Slovenský výraz letecký manuál znamená v angličtine:

glide slope intercept point

emergency landing

flight manual

Otázka č. 17
Super krátkym vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

300 - 3 000 kHz lambda : 1 - 0,1 m

300 - 3 000 MHz lambda : 10 - 1 m

3 - 30 GHz lambda : 10 - 1 cm

Otázka č. 18
Riadiť lietadlo (To pilot) znamená

ovládať riadiace systémy lietadla počas času letu

veliť leteckému personálu a co-pilotovi počas času letu

sledovať radar a vyhýbať sa útokom nepriateľov

Otázka č. 19
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie

Otázka č. 20
Rýchlomer pre nízke rýchlosti meria

náporový tlak

celkový tlak

dynamický tlak

Otázka č. 21
Akú výšku indikuje tlakový výškomer v lietadle počas letu, ak sa na jeho tlakovú stupnicu nastaví QNH?

výšku lietadla nad MSL

výšku lietadla nad letiskom, na ktorom sa nameral tlak

výšku lietadla nad izobarickou hladinou 1000 hPa

Otázka č. 22
Stanica, ktorej je správa lietadla v tiesni adresovaná, alebo prvá stanica, ktorá tiesňovú správu prijala musí: - okamžite potvrdiť tiesňovú správu, - prevziať riadenie spojenia, - odovzdať informáciu stanovisku letových prevádzkových služieb a prevádzkovateľovi, - uložiť ticho pre ostatné stanice na danom kmitočte.

áno

nie

podľa potreby

Otázka č. 23
OBS je ovládač:

ktorým pilot nastavuje príslušný radiál, prípadne magnetický smerník, po ktorom plánuje letieť

ktorý pilotovi udáva, na ktorom radiáli sa nachádza.

ktorý udáva, akým kurzom má lietadlo letieť, aby sa dostalo na zvolený rádiomaják.

Otázka č. 24
Magnetickú deklináciu spôsobuje:

homogénnosť magnetického poľa lietadla.

rozdielnosť polohy miesta Nz a Nm.

elektromagnetické polia agregátov lietadla.

Otázka č. 25
Podmienky priaznivé na zvýraznenie studeného frontu sa vytvárajú

v noci a v zime

v noci a v lete

vo dne a v lete

Otázka č. 26
Tlmič bočných kmitov prednej podvozkovej nohy tlmí

smerové výchylky riadeného kolesa

ohybovo-torzné kmity podvozkovej nohy

rekacie od pristávacieho nárazu

Otázka č. 27
Teplý front je:

je tlakový útvar, ktorý môžeme nájsť na zemskom povrchu, je vyjadrený aspoň jednou uzavretou izobarou na prízemnej poveternostnej mape ako oblasť s vyšším tlakom vzduchu.

jedným z tlakových útvarov, na synoptickej mape je vyjadrená aspoň jednou uzavretou izobarou ako oblasť s nižším tlakom vzduchu, najnižší tlak je v strede tlakovej níže.

úzke rozhranie medzi ustupujúcim studeným vzduchom a nastupujúcim vzduchom teplým. Na teplom fronte pozorujeme systém mohutnej vrstevnatej oblačnosti a zrážky ako mrholenie, dážď, sneženie. Zrážky sú trvalého charakteru a šírka zrážkového pásu je cca 300 km. Po prechode frontu zrážky postupne prestávajú, oblačnosť sa pretŕha. V zime napríklad prechod teplého frontu zaregistrujeme tak, že sa sneženie zmení na dážď. Teplý front sa na synoptických mapách znázorňuje farbou červenou s polkruhmi v smere postupu tohto frontu.

Otázka č. 28
Slovenský výraz prídavné spaľovanie, forsáž znamená v angličtine:

air defense

afterburner

guidance

Otázka č. 29
Vzduch nenasýtený vodnou parou (suchý vzduch) dosiahol pri výstupe do výšky 1500 m nad letiskom teplotu -4oC.Aká bola teplota vzduchu na začiatku výstupu?

19°C

11°C

15°C

Otázka č. 30
V ktorom zo zapojení je podstatne jednoduchšie určiť zlý prvok (spotrebič)?

v paralelnom

v sériovom

v môstikovom