Testy z letectva on-line

Palubné prístroje X08 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje X08. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Indikovaná rýchlosť je dôležitá z hľadiska

navigácie

aerodynamiky

aeroelastických javov na lietadle

Otázka č. 2
Indikovaná rýchlosť (IAS) a pravá vzdušná rýchlosť (TAS) majú rovnakú hodnotu

vo výške nula metrov nad morom

vo výške 11 000 m nad morom

sú rovnaké v celom rozsahu výšok a rýchlostí

Otázka č. 3
Barometrická metóda merania výšky je založená na princípe

merania zrýchlenia vo zvislom smere

porovnávania tlakov pri stúpaní alebo klesaní lietadla

merania statického tlaku rozdeleného s výškou podľa štandardnej atmosféry

Otázka č. 4
Barometrický výškomer je z hľadiska princípu činnosti

absolútny tlakomer

diferenčný tlakomer

piezoelektrický tlakomerný snímač s teplotnou kompenzáciou

Otázka č. 5
Tlakomerné krabice barometrického výškomera sú

uzavreté

otvorené

otvorené s možnosťou regulácie dodávky statického tlaku

Otázka č. 6
Súčasťou mechanizmu barometrického výškomera je

vyhrievanie na vylúčenie vplyvu zmien teploty a vlhkosti vzduchu

kontaktné zariadenie na signalizáciu určitej výšky, resp. tlakovej hladiny

teplotná kompenzácia na vylúčenie vplyvu teploty na zmenu deformačných charakteristík a dĺžok súčastí mechanizmu

Otázka č. 7
Nastavovacie zariadenie na barometrickom výškomeri slúži na

ovládanie stupnice a ručiek a ich nastavenie na nulu

nastavenie hodnoty tlaku tej tlakovej hladiny, ktorú budeme brať ako počiatok merania

vylúčenie vplyvu teplôt na zmeny dĺžok súčastí prevodového mechanizmu a tým odchýlku indikácie od nuly

Otázka č. 8
Barometrický výškomer je s ohľadom na princíp činnosti nenahraditeľným na

presné meranie výšky v každom mieste povrchu Zeme (aj plôch)

presné stanovenie nadmorskej výšky určitého miesta vzhľadom na hladinu mora

riadenie letovej prevádzky a rozdelenie lietadiel do letových hladín na zabezpečenie ich bezpečnosti

Otázka č. 9
Ktorý z uvedených obrázkov znázorňuje principiálnu schému výškomera?

a

b

c

Otázka č. 10
Z hľadiska princípu činnosti je variometer tlakomer

absolútny

relatívny

meria len statický tlak

Otázka č. 11
Meranie v barometrickom variometri sa deje na základe porovnania

statického tlaku a dynamického tlaku

statického tlaku a celkového tlaku

statického tlaku a tlaku v porovnávacom objeme (nádobe)

Otázka č. 12
Merať vertikálnu rýchlosť ako časovú zmenu výšky letu umožňuje

sústava dvoch alebo viac tlakomerných krabíc

uzavretá mäkká tlakomerná krabica

tlakomerná krabica a vhodne umiestnená kapilára

Otázka č. 13
Časové meškanie, ako hlavná chyba variometra, je spôsobené

relatívne malými zmenami statického tlaku

trením v uložení osí a prevodov

kapilárou a kapilárnym prúdením cez ňu

Otázka č. 14
Na ktorom z obrázkov je správne zakreslená principiálna schéma membránového variometra?

a

b

c

Otázka č. 15
Letecké elektrické teplomery súčasných konštrukcií využívajú na svoju činnosť prevažne princíp

dilatačný a bimetalický

bimetalický a rádioizotopový

odporový a termoelektrický

Otázka č. 16
Snímačom odporového teplomeru je

teplomerná odporová sonda drôtová

termoelektrický snímač

vhodne zvolený a tvarovaný bimetal

Otázka č. 17
Odporový teplomer na svoju činnosť musí byť napojený

na palubnú elektrickú sieť

na vonkajší elekrický zdroj

nepotrebuje žiadny zdroj energie

Otázka č. 18
Odporová metóda merania teploty je vhodná na

meranie vysokých a veľmi vysokých teplôt

meranie stredných teplôt (do 300oC)

nemá obmedzenie pri meraní

Otázka č. 19
Termoelektrické teplomery využívajú na svoju činnosť

efekt, súvisiaci so zmenou odporu materiálu s teplotou

fotoelektrický jav (pri výbere vhodných kovov)

tzv. termoelektrický jav

Otázka č. 20
Na veľkosť termoelektromotorickej sily termočlánku nemá vplyv

výber materiálov termočlánku a ich geometrické rozmery

kolísanie napätia palubnej elektrickej siete

rozdiel teplôt tzv. teplého a studeného konca termočlánku