Testy z letectva on-line

Aerodynamika 2 - letecký test
(11 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 2. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv

Otázka č. 2
Chvostové plochy slúžia k zabezpečeniu

stability, riaditeľnosti, vyvážiteľnosti (z hľadiska momentovej rovnováhy k ťažisku)

stability hmotového vyváženia, vytvorenia vyvažovacích síl

stability kompenzácie vplyvu vertikálnych a horizontálnych poryvov

Otázka č. 3
Kritériom pozdĺžnej ovládateľnosti je tzv. sila na 10%-F10%. Je to sila, ktorou musíme zapôsobiť na riadiacu páku, aby lietadlo prešlo z vyváženého letu na

rýchlosť letu o 10% väčšiu alebo menšiu

uhol nábehu o 10% väčší alebo menší

uhol sklonu dráhy letu o 10% väčší alebo menší

Otázka č. 4
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 5
Merítkom pozdĺžnej obratnosti je tzv. sila na násobok. Pri jej vyvodení sa násobok

zväčší o jedna

zväčší o dve

zmenší o jedna

Otázka č. 6
Stranovú stabilitu lietadla najviac ovplyvňujú

zvislé chvostové plochy (SCHP), šípovitosť krídla, uhol nábehu

SCHP, šípovitosť krídla, vzopätie krídla

vzopätie krídla

Otázka č. 7
Aerodynamickým vyvážením docieľujeme

dosiahnutie až nulovej sily v riadení pri určitom režime letu

odľahčenie sily na riadiacej páke plynule v celom rozsahu výchylky kormidla

elimináciu pôsobenia hmotových síl

Otázka č. 8
Hlavné účinky výchylky kormidiel sú

krídelká-klonenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klopenie

krídelká-zatáčanie, smerovka-klonenie, výškovka-klopenie

krídelká-klopenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klonenie

Otázka č. 9
Schopnosť udržovať stálu rýchlosť letu, t.j. stály uhol nábehu, resp. stály sklon dráhy voči zemi nazývame

statickou stabilitou

dynamickou stabilitou

pozdĺžnou stabilitou

Otázka č. 10
Pozdĺžnou stabilitnou zásobou nazývame vzdialenosť medzi

neutrálnym bodom lietadla a ťažiskom

pôsobiskom vztlaku a ťažiskom

pôsobiskom vztlaku a neutrálnym bodom lietadla

Otázka č. 11
Aby bolo lietadlo pozdĺžne stabilné musí platiť

ťažisko musí byť pred neutrálnym bodom lietadla

ťažisko musí byť za neutrálnym bodom lietadla

pôsobisko vztlaku lietadla musí byť pred ťažiskom