Testy z letectva on-line

Aerodynamika 8 - letecký test
(10 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 8. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Geometrickými charakteristikami krídla sú

uhol nábehu, rozpätie, hĺbka, štíhlosť, šíp, zúženie, uhol vzopätia, plocha

plocha, uhol šípu, štíhlosť, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy

rozpätie, hĺbka, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy, štíhlosť, zúženie, uhol šípu, uhol vzopätia a skrútenie krídla, plocha krídla

Otázka č. 2
Geometrické skrútenie krídla je dané

uhlom medzi smerom nulového vztlaku v strede a na konci krídla

uhlom medzi tetivami v strede a na konci krídla

uhlom medzi danou rovinou a aerodynamickou osou krídla

Otázka č. 3
Aerodynamické skrútenie je dané

uhlom medzi tetivami profilov v strede a na konci krídla

uhlom medzi priečnou osou a aerodynamickou osou krídla

uhlom medzi smermi nulového vztlaku v strede a na konci krídla

Otázka č. 4
Prostriedky na zvýšenie vztlaku krídla sú

sloty, vztlakové klapky, interceptory, odsávanie medznej vrstvy

sloty, vztlakové klapky, odsávanie medznej vrstvy, vyfukovanie medznej vrstvy

spojlery, vztlakové klapky, sloty, interceptory, odsávanie a vyfukovanie medznej vrstvy

Otázka č. 5
Maximálne prehnutie profilu je maximálna vzdialenosť medzi

tetivou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a tetivou

Otázka č. 6
Bod najmenšej klesavosti na rýchlostnej poláre leží

mierne pod bodom najlepšej klesavosti

mierne pred (nad) bodom najlepšej klesavosti

na dotyčnici k poláre, rovnobežne s osou y

Otázka č. 7
Najvýhodnejšie rozdelenie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska indukovaného odporu má

obdĺžnikové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

lichobežníkové neskrútené krídlo

Otázka č. 8
Najvýhodnejšie rozloženie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska letových vlastností má

lichobežníkové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

obdĺžnikové neskrútené krídlo

Otázka č. 9
Vplyv blízkosti zeme na poláru lietadla je

zanedbateľný

posúva poláru do oblasti s menšími cx pre dané cy

posúva poláru do oblasti s väčšími cx pre dané cy

Otázka č. 10
Geometrickým skrútením krídla rozumieme

postupnú zmenu hrúbky profilov od koreňa ku koncu krídla

ohnutie konca krídla smerom nahor

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla