Testy z letectva on-line

Aerodynamika B 5 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 5. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pri lete nízka nad zemou vzniká tzv. prízemný efekt, ktorý spôsobí, že sa

vztlak lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zmenší

Otázka č. 2
Pri lete nízka nad zemou vzniká tzv. prízemný efekt, ktorý spôsobí, že sa

vztlak lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zmenší

Otázka č. 3
Stabilita je schopnosť lietadla, ktorá lietadlo

po vychýlení z ustáleného letu uvedie do pôvodného stavu bez zásahu pilota

po vychýlení z ustáleného letu vráti do pôvodného stavu so zásahom pilota

po vychýlení z ustáleného letu uvedie do druhého ustáleného letu bez zásahu pilota

Otázka č. 4
Atmosféra alebo vzdušný obal zeme sa delí na štyri vrstvy. Najnižšia z nich - troposféra dosahuje do výšky asi

8 km

11,5 km

13 km

Otázka č. 5
Aby lietadlo letelo určitým režimom vodorovného letu, je treba, aby pohonná jednotka vyvodila tzv. potrebný výkon, ktorý vyjadruje vzťah

Pp = Y . v

Pp = X . v

Pp = X . v2

Otázka č. 6
Rýchlostná polára lietadla je konštruovaná ako závislosť

rýchlostí lietadla, vynášaných z jedného bodu na iný odpovedajúci uhlu kĺzania - koncové body týchto vektorov tvoria rýchlostnú poláru

klesacej rýchlosti od doprednej rýchlosti s vyznačením uhlu kĺzania

doprednej a klesacej rýchlosti od uhla nábehu

Otázka č. 7
Mechanická práca je definovaná

práca A = F.t (N.s)

práca A = F.v (M.n.s-1)

práca A = F.s (J)

Otázka č. 8
Lietadlo vykonáva okolo osi tieto obraty

klonenie okolo pozdĺžnej osi, zatáčanie okolo kolmej osi a klopenie okolo priečnej osi

klonenie okolo priečnej osi, zatáčanie okolo kolmej osi, klopenie okolo pozdĺžnej osi

klonenie okolo kolmej osi, zatáčanie okolo priečnej osi, klopenie okolo pozdĺžnej osi

Otázka č. 9
Ohnutie konca krídla smerom nahor alebo dole má za účinok

zväčšenie vztlaku

zväčšenie odporu

zmenšenie indukovaného odporu

Otázka č. 10
U motorových lietadiel pohonné jednotky ovplyvňujú aerodynamiku lietadla z týchto hľadísk

škodlivým odporom pohonnej jednotky a zmenou vyvážiteľnosti a obratnosti lietadla

tvarovým a trecím odporom pohonnej jednotky odporom vrtule a ovplyvnením obtekania lietadla so zmenou stability a riaditeľnosti

indukovaným odporom a ovplyvnením obtekania lietadla

Otázka č. 11
Kormidlo môže byť hmotove

vyvážené (ťažisko v závese), prevyvážené (ťažisko pred závesom), nedovyvážené (ťažisko so závesom)

vyvážené (ťažisko v závese), odľahčené, rohovo odľahčené

čiastočne odľahčené, vyvážené, osovo odľahčené

Otázka č. 12
Aerodynamickým skrútením krídla rozumieme

ohnutie konca krídla smerom dolu

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

použitie rôznych profilov (s rôznymi uhlami nulového vztlaku)

Otázka č. 13
Uhol nábehu zviera vektor nabiehajúceho prúdu vzduchu s

strednou hrivkou profilu

výslednou aerodynamickou silou

tetivou profilu

Otázka č. 14
Priečnu obratnosť lietadla posudzujeme podľa

účinku krídielok

účinku smerového kormidla

účinku výškového kormidla

Otázka č. 15
Polára lietadla predstavuje závislosť

súčiniteľov cX a cY od uhla kĺzania

súčiniteľov cX a cY od uhla nábehu

súčiniteľov cm a cX od uhla nábehu

Otázka č. 16
Súčtom odporov jednotlivých častí lietadla obdržíme väčší odpor ako odpor kompletného lietadla. Je to spôsobené

interferenciou medzi jednotlivými časťami lietadla

zanedbaním odporu trenia

zanedbaním indukovaného odporu

Otázka č. 17
Aerodynamický stred profilu je bod, pre ktorý platí, že

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu stály

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu nulový

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný súčiniteľ klopivého momentu stály a je rovný aerodynamickému momentu pri uhle alfa rovná sa 0

Otázka č. 18
Pre výklzovú zákrutu platí konfigurácia orgánov riadenia

úmerné výchylky nožného a ručného riadenia

nadmerná výchylka nožného riadenia a malý náklon

veľký náklon a malá výchylka nožného riadenia

Otázka č. 19
Pri vysunutí vztlakových klapiek sa odpor lietadla

vzrastie

klesne

nezmení

Otázka č. 20
Ideálnym plynom rozumieme plyn

nestlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, bez vnútorného trenia