Testy z letectva on-line

Všeobecné vedomosti o lietadlách 9 - letecký test
(11 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Všeobecné vedomosti o lietadlách 9. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Nosník krídla zachytáva najmä

posúvajúce sily od zaťaženia v dotyčnicovej rovine

krútiace momenty od zaťaženia pri manévroch

ohybové momenty v normálnej rovine

Otázka č. 2
Hlavný nosník jednonosníkového krídla je umiestnený

vo vystuženej nábežnej hrade krídla

v mieste najväčšej hrúbky profilu krídla

v odtokovej časti krídla s uchytením krídielok a klapiek

Otázka č. 3
Chvostové plochy letúna

zabezpečujú požadované letové vlastnosti

zabezpečujú požadované letové vlastnosti a sú zdrojom pasívneho odporu

čiastočne vytvárajú potrebný vztlak

Otázka č. 4
Vodorovná chvostová plocha letúna zabezpečuje

vhodnú polohu ťažiska letúna, centráž

pozdĺžnu stabilitu a riaditeľnosť letúna

stranovú stabilitu a riaditeľnosť letúna

Otázka č. 5
Zvislá chvostová plocha letúna zabezpečuje

pozdĺžnu stabilitu a riaditeľnosť letúna

vhodnú polohu ťažiska letúna, centráž

stranovú stabilitu a riaditeľnosť letúna

Otázka č. 6
Pristávacie zariadenie s usporiadaním s predným kolesom pri traverzovom pristátí

nemá vplyv na vznik momentu, ktorý zrovnáva alebo vychyľuje os lietadla voči smeru jeho pohybu

vytvára destabilizujúci moment, ktorý zväčšuje uhol medzi pozdĺžnou osou lietadla a vektorom jeho pohybu

vytvára stabilizujúci moment, ktorý vracia pozdĺžnu os lietadla do smeru jeho pohybu

Otázka č. 7
Tlmič bočných kmitov prednej podvozkovej nohy tlmí

smerové výchylky riadeného kolesa

ohybovo-torzné kmity podvozkovej nohy

rekacie od pristávacieho nárazu

Otázka č. 8
Na ovládanie vysokoúčinných kotúčových bŕzd sa spravidla používa

mechanický pákový prevod

hydraulický systém

pneumatický systém

Otázka č. 9
Kinematika priameho riadenia musí zabezpečiť

súčasné ovládanie jednotlivých kormidiel

nezávislosť a súčasnosť v ovládaní jednotlivých kormidiel

obmedzenie výchyliek kormidiel v závislosti na rýchlosti letu

Otázka č. 10
Kormidlá letúna vyvodzujú požadovaný účinok v riadení

zmenou polohy hmotového ťažiska letúna

zmenou momentov aerodynamických síl vzhľadom k hmotovému ťažisku letúna

zmenou momentu ťahu pohonnej jednotky vzhľadom k ťažisku

Otázka č. 11
Prevod v priamom riadení je konštrukčne riešený

elektrickou alebo hydraulickou sústavou

tuhými ťahadlami alebo ohybnými lanami

tuhými ťahadlami alebo hydraulickou sústavou