Testy z letectva on-line

Palubné prístroje B 10 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje B 10. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Termoelektrické teplomery nie sú vhodné na meranie

teploty plynov v prúdovom motore

meranie teplôt hláv valcov

meranie teploty mazacích olejov

Otázka č. 2
Činnosť magnetického kompasu s otočným systémom neovplyvňuje pôsobenie

inklinácie

zmeny atmosférického tlaku a teploty

deviácie

Otázka č. 3
Medzi zdroje prirodzeného magnetizmu nepatrí

Zem (zemeguľa)

magnetické železné rudy

elektromagnety a kovové umelé magnety

Otázka č. 4
Do systému gyromagnetického a gyroindukčného kompasu nepatrí

indukčný vysielač s kompenzáciou deviačných vplyvov

gyroskopický vypínač korekcie

gyroskopický vysielač a magnetický diaľkový kompas

Otázka č. 5
Statický tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov definovaný ako

tlak stĺpca vzduchu na hladine mora

tlak na povrchu dostatočne malého telesa, pohybujúceho sa rovnakou rýchlosťou ako prúdiace médium

kolmá zložka silového pôsobenia akéhokoľvek telesa na podložku

Otázka č. 6
Palivomery merajú

špecifickú hmotnosť a objem paliva

prietok a spotrebu v jednotkách za čas

hmotnosť alebo výšku hladiny paliva v známom objeme

Otázka č. 7
Vysielač diaľkového kompasu sa umiestňuje

v klimatizovanej kabíne (najlepšie v kabíne posádky)

v ťažisku lietadla

v mieste minimálneho ovplyvnenia rušivými magnetickými poľami

Otázka č. 8
Zemský magnetizmus je

prejav pôsobenia Zeme na okolie, daný magnetickým poľom, meniacim sa v každom mieste zemského povrchu

prejav povrchu Zeme spôsobený predovšetkým magneticky aktívnymi materiálmi v jeho kôre

časovo sa meniace elektromagnetické žiarenie, vychádzajúce zo zemských pólov

Otázka č. 9
Na veľkosť termoelektromotorickej sily termočlánku nemá vplyv

výber materiálov termočlánku a ich geometrické rozmery

kolísanie napätia palubnej elektrickej siete

rozdiel teplôt tzv. teplého a studeného konca termočlánku

Otázka č. 10
Rýchlomer pre nízke rýchlosti meria

náporový tlak

celkový tlak

dynamický tlak

Otázka č. 11
Súčasťou každého diaľkového kompasu (rovnako ako pilotného kompasu) je

kompenzačná tabuľka alebo graf

individuálne osvetľovacie zariadenie

vhodné zariadenie na uchytenie

Otázka č. 12
Základné hodnoty tlaku a teploty podľa MSA pre nulovú výšku sú

Po = 1013,25 hPa , To = 288,15 K

Po = 1013,25 hPa , To = 273,15 K

Po = 1013,25 Pa , To = 288,15 K

Otázka č. 13
Merať vertikálnu rýchlosť ako časovú zmenu výšky letu umožňuje

sústava dvoch alebo viac tlakomerných krabíc

uzavretá mäkká tlakomerná krabica

tlakomerná krabica a vhodne umiestnená kapilára

Otázka č. 14
Direkčná pružina ako súčasť zákrutomeru slúži na

protipôsobenie direkčným momentom

nie je súčasťou mechanizmu prístroja

udržiavanie vodorovnej polohy rámika

Otázka č. 15
Medzi metódy merania námrazy nepatrí

magnetická metóda

rádioaktívna metóda

pneumatická metóda

Otázka č. 16
Priečny relatívny sklonomer (gulička) slúži na

meranie výslednice síl pôsobiacich na lietadlo pri zatáčaní

doplnenie obrazu čelnej časti zátačkomera

určenie zmyslu zátačky podľa polohy guličky

Otázka č. 17
Na meranie otáčok sa nepoužíva metóda

odstredivá

rádiotechnická

magnetická, magnetická s elektrickým prenosom

Otázka č. 18
Pitotova statická snímacia trubica sníma

podtlak a statický tlak

celkový a statický tlak

dynamický tlak a podtlak

Otázka č. 19
Únik (chyba) polohy osi smerového zotrvačníka sa opravuje pomocou

približnej polohy lietadla v priestore

údajov odčítaných na magnetickom kompase v priamočiarom ustálenom lete

údajov o kurze lietadla získaných iným (napr. radarovým) zameraním

Otázka č. 20
Kompenzácia kompasu je postup

určený na stanovenie chýb kompasu spôsobených rušivými zotrvačnými silami

určený na komplexné určenie chýb kompasu

smerujúci k stanoveniu a vylúčeniu vplyvu deviácie